Recenze Gears 5: Hiverbusters – nové režimy

Gears 5 vyšly před více než rokem. V poslední době The Coalition rychle pracovala na videohře.

Vždy vydává nový mediální obsah pro své kooperativní režimy. Synchronously - připravila verzi pátého Gears pro příští generaci konzolí Xbox. Zpočátku se zdálo, že si tvůrci vystačí pouze s patchem, který zlepšuje optimalizaci a výkon hry, nicméně ve skutečnosti The Coalition vydala pravděpodobně jeden z největších přírůstků v historii série: kromě další „Operace“ (analogická k Battle Passu), včetně nových map a postav, společnost provedla aktualizaci příběhu pro Gears 5 nazvanou Hivebusters, o které si nyní povíme.

Hivebusters jsou založeny na online režimu „Escape“, kde musí tři hráči opustit úl Swarmu. Ve skutečnosti, když The Coalition oznámila tento příběhový doplněk pro Gears 5, téměř všichni souhlasili, že budeme mít offline prodej „Escape“ s několika narychlo zinscenovanými příběhovými videi a nějakým zdáním příběhu. Všechno však dopadlo jinak: Hivebusters je skutečný update, rozsahem srovnatelný s posledním z prvních 3 aktů lineární kampaně Gears 5.

Události DLC se otevírají kolem válečníků jednotky Scorpion – Keegana, Lani a Macka – protagonistů režimu Útěk. Od této trojice se očekává, že splní „tajný“ úkol plukovníka Victora Hoffmana, který je fanouškům série dobře známý, a najde způsob, jak rozdrtit úly Swarmu. A dcera dalšího veterána série, Cole Turner, je povinna asistovat hrdinům v tomto složitém procesu.

Zápletka Hivebusters je považována za prehistorii režimu „Escape“. Díky tomu všemu zná aktualizace nejen nový epos, ale také rozšiřuje svět a vesmír Gears. Obrovská část DLC se například odehrává na tajemném tropickém ostrově obývaném domorodými kmeny. Proč tyto země nebyly dlouho napadeny Sarančem nebo Rojem, jak se místní obyvatelé vypořádali s nepřáteli a jakého tvora respektují jako božstvo - tyto otázky si hra klade a poskytuje nám přesné odpovědi. pohled na celý svět Gears of War z nového úhlu.

Nejnovější nastavení také zanechalo svou stopu na vizuálním obrazu Hivebusters. Ano, DLC je stále navrženo v lehce prokresleném, groteskním a lehce hypertrofovaném stylu série, nicméně tropický ostrov s džunglemi, svatyněmi a domorodými osadami vyvolává asociace ani ne tak s Gears, ale s Uncharted nebo Avatarem. Ohromující umění spolu s dobrými technickými věcmi dělají z Hivebusters jeden z nejlepších vizuálních herních zážitků roku 2020.

Co se týče samotné hratelnosti, máme tu tradiční Gears of War. Aktualizace je extrémně nepropracovaná - prakticky zde nejsou žádné prostorné oblasti s možností prozkoumávání. Stále se přesouváme z krytu do krytu a zároveň zabíjíme masy protivníků. Jediným novým přírůstkem do kooperativní mechaniky byly jedinečné schopnosti postavy, které vzešly z kooperace: Keeganovo zásobování, Laniin elektrický nůž a Macův energetický štít. A aby bylo rozdrcení Swarmu co nejzábavnější, tvůrci naplnili DLC horou nezapomenutelných herních epizod: od jízdy na velkých dveřích po lávových řekách až po ovládání malého robotického robota. A je to skvělé, přitom perfektně zinscenované, hodnotné, „masové“ borci jsou rok od roku menší a menší. Tak hodně štěstí The Coalition v jejich úsilí – nezklamte nás s Gears 6!