Recenze testovací jízdy: Ferrari Racing Legends

Konkrétně z názvu samozřejmě – hru dělali stejní lidé jako restart Test Drive.

Ale od této chvíle si nemůžete vzpomenout na minulé díly série. Test Drive: Ferrari Racing Legends s nimi nemá z hlediska hratelnosti nic společného. Pokud někdo čeká, až uvidí otevřený svět tady někde u Modeny, přidejte se k místnímu beau monde a přiveďte malátné modelky - projděte. Nic z toho zde není, ale je tu malá sága – sága Ferrari.

Když to rozdělíme na tři podmíněné éry – zlatou, stříbrnou a moderní, můžeme s jistou mírou konvenčnosti převzít roli nejen v běžných závodech, ale obecně i v historických závodech – vždyť vozy pouze jedné značky jsou prezentovány ve videohře. Jakákoli éra je rozdělena do určitého počtu období určitého počtu ras v každé, věnovaných jednomu nebo dvěma trestům.

Všechny závody se konají pouze na závodních tratích, přičemž některé se představily v různých letech své existence. Každá jízda má 2 mise: hlavní a doplňkovou. Při tom všem není hlavní věc nutně jednoduché přijít na pódium jako první, ale někdy velmi sofistikované nebo napodobující určité historické akce budou muset zařadit jeden rychlostní stupeň a předjíždět vždy jen jeden. Dodatečná objednávka slouží ke zkomplikování té hlavní a získání volného přístupu k autům a tratím.

Řízení auta je docela příjemné. Všechny pohyby alter ega v kokpitu i v kabině jsou dotaženy k dokonalosti a odpovídají realitě. Od videohry ale nečekejte skutečný simulátor a arkádu – je někde mezi nimi. Proč někam? Ano, proto nebylo možné dodržet úroveň obtížnosti v celé videohře. Přeskakuje nejen z kapitoly do kapitoly, ale také mezi určitými závody v pořadí na stejné trati a na stejném voze. Existuje vzpomínka, že možnosti auta byly v jeden okamžik změněny a hráči nebylo nic řečeno. S tím vším způsobují první a největší potíže formulové ohnivé koule. A konkrétně – od první jízdy v Lázních.

Pokud dříve bylo hraní z klávesnice docela pohodlné, měli byste při jízdě zvláště rychlých Ferrari přemýšlet o připojení volantu. Zvláště ostře v takových chvílích chybí schopnost převíjení, jako v Grid 2 nebo Hot Pursuit. Což je velmi překvapivé, protože v F1 2012 a ještě více ve F1 Challenge 99'-02' si ovládání na klávesnici dokonale poradí se svým vlastním úkolem. Nepřátelům je třeba věnovat zvláštní pozornost – dívají se pouze dopředu, takže velký význam zasažení strany při další zatáčce je zaručen.

Vizuálně vypadá skvěle, ale bez ozdůbek. Jediná výtka je, jak bylo možné tak nedbale vyrobit vzpínajícího se koně na zlatém poli? Velikost textury znaku Ferrari je strašně malá, a to přesto, že je umístěna prakticky na každém volantu.

Pokud jste fanouškem dobrých aut – vezměte si to, chcete se jen projet – možná se vám to upřímně nemusí líbit. Nikdo ale nemá tak široký výběr Ferrari.
Samostatně stojí za zmínku, že nyní není nutné stahovat z externího zdroje, velmi bez spěchu, jako předchozí část.