Torment Review: Tides of Numenera Return of the Eternal

28. únor 2017 je vskutku slavnostním dnem pro všechny milovníky tradičních RPG s tím nejhlubším významem.

Dnes byl vydán velmi žádaný Tides of Numenera od inXile Entertainment. A je to žádoucí, protože to nezastavuje příběh uvnitř světa kultovní Planescape. Trápení. Stejně jako před 18 lety čekají hráče barevné postavičky, nejhlouběji propracovaný herní svět a zápletku s obrovským písmenem „C“. Skládá se z více než 800 000 interaktivních slov, jen si představte tuto velikost!. A to vůbec není grafomanie, ale vesmír vytvořený maestrem Monte Cookem.

Fajnšmekři dopředu vědí, že podobné věci se budou táhnout rukama a nohama. Nyní jako již tradičně tento projekt plně zvážíme. Měli byste pečlivě zvážit jeho plusy, mínusy a mírně se ponořit do eposu vesmíru. Možná začneme. V roce 1999 vyšla jedna z nejlepších, podle téměř všech lidí, videoher na hraní rolí - Planescape Torment. Byla to doba, kdy videohry na hrdiny, které se nyní staly klasikou, vycházely jedna za druhou. Diablo, různé videohry v prostředí Dungeon and Dragons a podobně. Planescape Torment byl v jejich pozadí zásadně odlišný. Svět, kde je nejneobyčejnější a nejexcentričtější než ostatní. Protagonistu beze jména a minulosti, „Bezejmenného“, však lze považovat za jméno. A spojujete se s ním mnohem silněji než s kýmkoli jiným.

Tak zpracovaný svět vzdálené budoucnosti miliardy let dopředu, že stránka textu mohla připadnout na prezentaci jakéhokoli bezvýznamného NPC napsaného ve skriptu. Přitom ne nudný výčet některých rysů, ale umělecké vyprávění s metaforami a přirovnáními. Dalo to pocit, že čtete fascinující knihu. Mimochodem, velká část hraní spočívala ve čtení, přemýšlení o rozhodnutích, rozebírání toho, co se právě dělo. Byla zde velmi vysoká variabilita a se záměrem bylo možné projít celou videohru, zúčastnit se 10 - jeden a půl souboje. Děj byl opravdu hluboký. Ten bezejmenný začal svou vlastní cestu v márnici, vůbec si na sebe nevzpomínal a nevěděl nic o tomto velkém světě s démony, kouzelníky, příšerami a dalšími tvory. Kladl si velké množství otázek o smyslu života, o smrti, byl v existenciálním hledání. Rovnoměrně si připomněl svou vlastní minulost a dozvěděl se o světě.

A tak bylo začátkem března 2013 oznámeno, že inXile Entertainment plánuje zahájit práce na videohře, která pokračuje v tématu tohoto vesmíru. Ne 2. díl, ne dějové pokračování, ale konkrétně nejnovější holistická videohra. Rozhodli jsme se získat prostředky prostřednictvím crowdfundingu. Oznámili, že v projektech získají 900 000 $ za pár týdnů na Kickstarteru. Jaký je výsledek? Projekt vybral milion dolarů za 7 hodin od zahájení sbírky. To je absolutní rekord mezi poplatky za videohru na hraní rolí. Myslím, že rozměry nadějí založených na těchto číslech jsou pochopitelné. Tvůrci se do ničeho bezhlavě nehrnuli, ale začali pomalu a promyšleně vytvářet potenciální hit. Po sérii přeplánování nakonec videohra vyšla.

Více textu než Bible. Tak se říká o zápletce této videohry. A to je samozřejmě. Ale nemyslete si, že budete nuceni číst plátna nudného literárního textu. Obrovskou část této velikosti zabírají dialogy s variacemi výběru. Současně může existovat 6-7 nebo více alternativ. Všechny nabízejí různé výsledky. Otevírají se celá nová odvětví historie. A i když nakonec existuje jen málo alternativních konců, hodnota opakování je zde na velmi vysoké úrovni. Děj můžete procházet znovu a znovu. Změní se nejen jednotlivé fragmenty, jako téměř ve všech pseudodějových plánech, ale také kompletně režie. 99% času je děj prezentován slovy. Jen nevýznamná část je zobrazena jako naskriptované scény hrdinů, kterých si ve skutečnosti nevšimnete. Tady to jaksi není žádoucí.

V centru příběhu opět bezejmenný hlavní hrdina bez minulosti není stejný jako v prvním díle. Je považován za jednu z inkarnací Měnícího se Nejvyššího tohoto světa. Neobjevuje se v márnici, ale u restaurátorského krystalu. Obecně je zápletka videohry zásadně nová. Věnuje se nikoli otázkám smrti a utrpení nekonečného života, ale hlavním otázkám života a hodnocení vlastních činů pro potomky. Je těžké vysvětlit lineární pohyby povídky o velikosti 2 Biblí v podmínkách malé recenze. Devátý svět je vesmír využívající o miliardy let později dnešní civilizaci. Zde není kladen důraz na čarodějnictví jako u videoherního předchůdce, ale na technologické postupy, které dosáhly úrovně magie. Teleportace, přesuny v čase a prostoru, to vše je v řádu věcí. S tím koexistují bohové, démoni, kouzelníci a další stvoření. Většina společníků hlavní postavy videohry buď na sebe nezapomíná, nebo hledá odpovědi, jak se dostat ze svých vlastních obtížných situací.

Výsledek. Pokud jste připraveni, budete muset číst, číst a číst znovu. Nebude to kyselé. Hory fascinujících rozhovorů s množstvím odkazů, vtipů a čas od času se dotknou základních témat existence. Navíc možnost vše znovu a znovu radikálně měnit a poskytovat různé odpovědi. Najednou jste altruista, který nemá rád násilí. V tomto případě je vaší volbou myšlenka vytvořit způsob videohry s minimem konfliktů a obětí. Vizuální obal videohry lze nazvat ekonomickým. Na rok 2017 to vůbec nevypadá. Je to rychlejší než něco ze středních let. Animace úderů a různých kouzelných věcí nezáří pestrostí. Textury z dálky se zdají být krásné, ale je lepší nepřibližovat fotoaparát. To lze příznivě poznamenat, kromě toho, že příjemná paleta a stíny. Videohra ale donutí fantazii pracovat tak pilně, že je nepravděpodobné, že bude vůbec čas o obrázku přemýšlet. Pokud jde o hratelnost - tradiční RPG v každém smyslu. Je uveden hlavní hrdina, jehož pohlaví a osobnosti jsou vybrány jako první. Pro něj a pro jeho nastávající společníky je tu čerpací systém ze 3 hlavních sekcí.

Z toho vycházejí všechny další „tance“ s pumpováním. Otočte se bude ve kterém. Individualita a schopnosti jsou pod každou nuancí videohry. Samozřejmě je potřeba pracovat s vývojem směrem, který je užitečný pro váš způsob předávání. Buďte diplomatem a rozhodujte o všem slovy nebo ze sebe udělejte nejprve bojovníka, je to na vás. Proces videohry se skládá z prozkoumávání map, provádění questů a odvíjení charakteristických rysů hraní rolí. Často ne sami, ale s určitým počtem partnerů. Množství misí, lokací, předepsaných postav a nepředstavitelných detailů tohoto světa vás nejednou ohromí. Fanoušci Planescape. Torment určitě zůstane z videohry nadšený. Vzhledem k tomu, že tato situace byla v tomto případě před 18 lety. No, jednoduše přívržencům ne špatných videoher na hraní rolí lze bezpečně poradit. Jen kdyby to nebyli rivalové velkého množství textu a vyhlídky, že stráví spoustu času u videohry. Důstojný vývoj známého vesmíru.