Recenze vzrušující zábavy Chivalry 2

Po 15 hodinách hraní Chivalry 2 se mi podařilo zabíjet házením hořících kuřat, kovadlinami, kopími, hlavami ostatních hráčů, balvany, holemi, balistickými šrouby, štíty, rozbitými kusy žebříků a vidlemi.

Shazoval jsem nepřátele z útesů ve stylu 300; naložil se do katapultu a vzlétl přes přední linii, aby zničil lučištníky; vyhrál souboj poté, co prohrál ruku se stejným nepřítelem; a ukryl se v přístavku, aby se ukryl před postupující hordou. Pokud o tom můžete snít, pak se vám to určitě podaří ve středověkém bojovém sandboxu Chivalry 2, který se mimochodem dá koupit zde.

Ale pod veškerou absurditou Monty Pythonů se skrývá překvapivě komplexní slasher z pohledu první osoby. Hráči na blízko mají tři hlavní typy útoků – horizontální seknutí, údery nad hlavou a výpady – mezi kterými lze přepínat a podržením levého tlačítka myši můžete kterýkoli z nich proměnit v těžký útok, což je užitečné pro narušení soupeřova načasování. a způsobit další poškození.

Kombinace můžete provádět zřetězením kteréhokoli z těchto tří typů útoků, ale také můžete komba rozbít stisknutím klávesy „R“ pro rychlý úder. Kopání s 'F' je skvělé pro proražení soupeřova bloku nebo jeho zatlačení zpět, někdy do pastí na hroty nebo studní. Klávesa 'Q' vám ​​umožňuje spustit speciální útok, který je téměř smrtící a omráčí blokujícího protivníka, a pokud jste si jisti, můžete svou zbraň hodit pomocí 'G'.

Působivé, že? Ale to není vše! Jakmile zvládnete základy, můžete začít „tahat“, což zahrnuje rychlé otočení ve směru úderu, aby byl kontakt rychlejší. Poté lze použít finty, jako je sekání, a poté přepnout na sekání nožem, aby nepřátelé hádali. Dodge vám umožňuje rychle uhnout nebo ustoupit před přicházejícím útokem, ale aby to fungovalo, musíte být schopni odhadnout směr útoku - nedokážu říct, kolikrát jsem omylem uhnul ráně a ztratil hlavu, protože toho. Dodge má podobnou složku rizika a odměny, která se někdy hodí během skupinových bojů, kde můžete oklamat dva nepřátele, aby se navzájem zabili.

Nakonec dochází k blokování. Na rozdíl od Mordhau můžete v Chivalry 2 zablokovat a zrušit všechna příchozí poškození jakoukoli zbraní, i když to rychle vyčerpá vaši výdrž. Blok poskytuje bezpečnost a poté můžete udeřit zpět tím, že zamíříte na příchozí úder a okamžitě jej následujete. Můžete také provést dokonalé odražení tím, že předvídáte soupeřův útok a zrcadlíte jej – to je jediný způsob, jak zaručit zásah, pokud soupeři nedojde výdrž.

Obecně rozumíte. Když vezmeme v úvahu všechny věci, existuje mnoho různých způsobů, jak vyhrát boj v Chivalry 2. Jak se na hru s mečem sluší, není tak přesná a hladká jako Mordhau. Základy hry jsou však přístupné a snadno se učí a i mistr může dělat chyby, takže nikdy nebudete mít pocit, že jste boj prohráli, aniž byste jej vůbec začali. Pomáhá také, že v chaosu obléhací bitvy pro 64 hráčů je dostatek prostoru pro obcházení a gankování, pokud se nepouštíte do férového souboje.

Jednoduchý systém tříd odděluje role hlavních hráčů a přidává určitý postup, který vás provede prvních zhruba 15 hodin hraní. Existují čtyři třídy – rytíř, lokaj, předvoj a lučištník – a v každé z nich najdete tři podtřídy a řadu zbraní, které lze odemykat podle zamýšleného herního stylu.

Rychle jsem se přistihl, že jsem si vybral třídu Vanguard a poté jsem se přesunul do její podtřídy Raider, která vám umožňuje nosit dvě těžké primární zbraně a je velmi zábavná, pokud jste dobří s vrhacími zbraněmi. Začít boj tím, že vrhnete sekeru přímo na hruď nepřítele a pak se ohání další sekerou, zatímco on kulhá, je skvělé. Každá třída má také schopnost a vlastnost, která vám umožňuje držet smrtící projektily jako hrnce s máslem zamčené, zatímco čekáte, a chránit tak bojiště před levnými spamovými útoky.

Když už o tom mluvíme, lučištníci jsou možná jediná třída, proti které je frustrující hrát, a většina mých úmrtí byla způsobena útoky na dálku. Počet lučištníků v každém týmu je přísně omezen a jakkoli je mizerné nechat se zabít uprostřed souboje, který vyhráváte zbloudilým šípem, je ještě uspokojivější, když se vám podaří lučištníka izolovat a useknout mu ruce. A jak mě upozornil náš starší zpravodaj Jan Boudreau, když se katapultujete, můžete úplně obejít frontovou linii a začít na ně hned útočit.

Design map je další silnou stránkou Chivalry 2. Hra obsahuje tři týmové mapy deathmatch a pět týmových cílových map, což jsou epické, vícefázové bitvy, kde musíte útočit nebo bránit řadu cílů. Poslední jmenovaní jsou hlavním lákadlem a nabízejí podívanou, kterou byste očekávali od hollywoodského trháku: váš tým získává zpět každý centimetr půdy postupováním obléhacích zbraní proti městským hradbám, bojem o otevření bran, pleněním města uvnitř, útokem na pevnost, a nakonec zabít krále.

Každá z pěti map má svůj vlastní malý příběh, a když se nahrajete do zápasu, dostanete před bitvou povzbudivou řeč, která nastíní účel vaší armády, než oba týmy začnou proti sobě bojovat. Rozmanitost výzev v každé fázi zajišťuje uspokojivý příliv a odliv v každém střetnutí, a dokonce i v těch zápasech, kde to vypadalo, že nás přehrají, vždy nastala fáze, kdy jsme téměř otočili vývoj bitvy ve svůj prospěch. některé případy jsme skutečně udělali.

Můj absolutně oblíbený cíl v těchto pěti mapách se objeví na konci Escape from Falmir. Po boji za osvobození vojáků ze zajateckého tábora, dobytí mostu a útoku na pevnost se vám podaří osvobodit šampiona vaší armády. V tomto okamžiku se náhodný hráč z vašeho týmu objeví jako tento šampion a vaším konečným cílem je dostat ho bezpečně z pevnosti.

Vědomí, že výsledek celého zápasu závisí na schopnosti vašeho týmu chránit jednu osobu, dodává pocit naléhavosti, který na bojišti vytváří čistý chaos. Členové týmu se na sebe vrhají, aby udrželi svého šampiona naživu, zatímco zoufalí nepřátelé lámou světové rekordy tím, že po nich házejí zbraněmi v naději, že vyrvou vítězství ze spárů porážky.

Menší týmové deathmatch mapy jsou mnohem méně zajímavé, což odpovídá zjednodušenému cíli, ačkoli Battle Pit je výjimkou. Tato aréna gladiátorů je založena na ostnaté studni, v jejímž středu je plošina sotva dost velká na to, aby na ní mohli stát dva hráči. Existují ohnivé pasti a pasti, které lze aktivovat, aby potrestaly hráče, kteří ztratí z dohledu své okolí, a body spawn se mění tak často, že jsem vstoupil do arény, když jsem byl blízko nepřítele. Je to naprostý chaos.

Hra Chivalry 2 mě hodně baví. Právě když se zdá, že všechny hry pro více hráčů směřují k soutěžní férovosti a potenciálu esportů, skok do pomyslného obležení hradu vyzbrojeného pouze pstruhy opravdu vynikne. Chivalry 2 je krvavá lžička na šerbet, hravý čistič patra, jehož neúprosná hloupost dodá šmrnc každému, kdo ji hraje.