Doom Eternal: The Ancient Gods - Část druhá recenze - Skutečné peklo

Spojte armády Strážců a veďte válku do pevnosti samotného Temného pána v konečném pokusu zapečetit zlo jednou provždy.

Se zbrusu novým Sentinel Hammer v ruce bude Slayer trhat, roztrhávat a nyní rozdrtí každého démona, kterého si projde starodávnými osadami Sentinel, zdevastovanými městy na Zemi i mimo ni a bude bojovat s novými a silnějšími nepřátelskými možnostmi, jak se přiblíží. jeho poslední bitva.

• Vývojář: id Software
  • Žánry: akce, střílečka, první osoba, arkáda
  • Počet hráčů: do 3
  • kódy: na hře
  • Dostupné na: Stadia
  • Hodnocení: M
  • Uživatelské hodnocení: 5.6

Doom Eternal: The Ancient Gods Part 2 je cvičením pro vaše ruce. Toto není výsledek nedostupných ovládacích prvků; V tomto DLC přidal id Software možnost zcela změnit přiřazení ovládacích prvků konzole. I s takovou flexibilitou mě po pár hodinách s novým rozšířením DLC střílečky 2020 začnou bolet dlaně a klouby. Hraji na PS5 a DualSense je výkonný ovladač. Část 2 "Staří bohové" vás nutí využít každý čtvereční palec tohoto materiálu. Je zde mnoho démonů, které je třeba zabít, a ve druhém díle The Old Gods nám id Software poskytlo nejrozsáhlejší arzenál zbraní Doom Slayer. Doom Eternal: The Ancient Gods Part 2 není jen sadou tří nových úrovní, které obsahují několik nových nepřátel, nové mechanismy procházení a nové zbraně, které mění průběh bitvy k lepšímu.

Z The Ancient Gods Part 1 jsem měl frustraci, hlavně kvůli představení nových nepřátel (jako je Blood Maykr a Turret), kteří vyžadovali vysokou přesnost k vykořenění, což vedlo ke zpomalení bojů a plazení. Naštěstí se The Ancient Gods Part 2 obrací jiným směrem. Jeden nový přírůstek do bestiáře, Cursed Prowler, vás může (jak název napovídá) proklínat, pokud se mu podaří zasáhnout zásahem svého projektilového útoku. Chcete-li odstranit kletbu, musíte zabít Prokletého Predátora. Dost jednoduché. Ale toto robustní stvoření lze zabít pouze pomocí Blood Strike. A pokud nemáte připravený Blood Punch, musíte Glory zabíjet další monstra, abyste zvýšili svůj počítadlo. Takže místo toho, aby vás držel na jednom místě při pohledu na zaměřovač, Cursed Prowler vás vybízí, abyste se vrhli po hlavě do bitvy. Může být frustrující nechat se proklínat a začít ztrácet zdraví uprostřed tvrdé bitvy, ale toto je změna k lepšímu: jedna směrem k zběsilému pohybu a náhodnému tempu zamíření dolů v prvním DLC.

Ostatní noví nepřátelé také udržují věci v chodu. Stone Imp je typ Impa, který posiluje obranu primárního nepřítele kamenitou vrstvou kůže. Abyste ji zničili, musíte deaktivovat automatickou střelbu z bojové brokovnice a nabít ohnivou skořápku skřeta granáty. Pak je tu obrněný baron, kterého lze rychle zabít dobře načasovanou a mířenou střelou nebo pomalu opotřebovat plazmovou puškou. Je tu Soldier Fighter, jehož obrovský štít znamená, že musíte útočit zezadu. A pak je tu Screecher Zombie, kterému se musíte úplně vyhnout; zabijte ho a on dočasně zvýší rychlost a obranu jakéhokoli jiného nepřítele v oblasti. Část 2 "Old Gods" vás nutí tančit, lézt za záda nepřítele, pálit na něj nebo odvádět ostatní nepřátele od něj. Tam, kde The Ancient Gods Part 1 přestali hodně tančit, Ancient Gods Part 2 přidává nové kroky.

Se všemi těmito pohyblivými částmi jsou boje často hektické. Ale The Ancient Gods Part 2 vám dává nové zbraně, abyste se mohli bránit a pomáhat udávat tempo. Sentinel Hammer je neuvěřitelně užitečný nástroj pro kontrolu davu, zejména při použití ve spojení s ledovými granáty. Nová zbraň vás zvedne do vzduchu a snese vás k zemi s ohromující silou, zabije všechny malé nepřátele a omráčí všechny těžké nepřátele v poměrně velkém okruhu. Skvělý. To vám umožní dočasně se vyhnout konfliktu, překonfigurovat, vyléčit a vrátit se do boje. Je to tak užitečné, že bych rád našel způsob, jak to vrátit do původní kampaně Doom Eternal nebo do prvního DLC.

Stejně jako u hlavní hry a prvního dílu před ní je v centru pozornosti příběh starých bohů 2. díl. Samotný počet vlastních jmen se nezměnil. Ale The Ancient Gods Part 2 má několik úžasných památek, díky kterým je příběh o něco zábavnější. Letíš s drakem. Připojujete se k totální válce o kontrolu nad peklem. Porazíte arcidémona, který vypadá přesně jako Destiny Slayer. Jsou pro to všechno nějaké důvody? Jsem si jistý. Ale úplně jsem to ignoroval a užíval si obrázky, jako byste si užívali oblečení na place při projíždění kolem na horské dráze.

Můj největší problém s The Old Gods. Část 2 „je to poslední, co uděláte, než dostanete půjčku. Poslední souboj s bossem vypadá jako velmi promyšlený troll, který se zaměřuje na kritiky Maraudera, mnohostranného válečného nepřítele, který může poškodit Doom Slayer na jakoukoli vzdálenost. Nenávidící Marauder, kteří se vrátí pro toto DLC, to jistě přiměje, aby se v tomto názoru cítili oprávněně. Finální boss je v podstatě objemná verze základního nepřítele se stejnou základní sadou pohybů a schopností libovolně vyvolávat duchařské verze seznamu těžkých nepřátel ve hře. Pokud tento boss úspěšně zaútočí na blízko, Doom Slayer hází léčivé koule, které boss použije k doplnění svého zdraví. Tímto způsobem můžete snížit zdraví šéfa téměř na nulu, ale pokud vám udělí dva útoky na blízko, jeho zdraví se opět zvýší. Oh, a zmínil jsem se, že existuje pět fází? Je to vyčerpávající, hluboce frustrující boj a zanechal mi hořkou pachuť v ústech, když jsem dokončil svou jinak skvělou expanzi.