Recenze Ghosts' n Goblins Resurrection - Resurrection vám hodně ublíží

Krvavě červená, duchové modří, duchové a skřítci vás sem přicházejí zabít. Ať už jste hráč ze staré školy nebo jen masochista, který si užívá agonii.

Nepochybně budete příjemně překvapeni mučením, které Ghosts' n Goblins: Resurrection slibuje dodat koncem tohoto měsíce. První nová konzolová hra v legendární sérii Capcom od Ultimate Ghosts' n Goblins pro PSP v roce 2006, série zůstala patnáct let bez povšimnutí. No nic víc. Otřete prach ze své Iron Maiden a připevněte svorky na bradavky, protože na 35. výročí série jsou Ghosts' n Goblins zpět, aby vám ublížili. Hodně.

Tokuro Fujiwara, režisér původní arkádové hry Ghosts' n Goblins z roku 1985 a následného portování, hrál téměř každou hru v sérii, dokud v roce 1996 neopustil Capcom a nezaložil Whoopee Camp, zodpovědný za ikonickou klasiku Tomba! Capcom ho pozval zpět k režii Resurrection a zjevně se mu nelíbila myšlenka, že by jeho dítě režíroval někdo jiný, rychle zasáhl. Ghosts 'n Goblins je série Ghosts' n Goblins, nechvalně proslulá svou neuvěřitelnou složitostí, je akční plošinovka plná pastí navržených tak, aby vás znovu a znovu chytla do pasti, zmátla a zabila. Je to také hra, kde je závazek k vašemu zániku stejně kombinován s překvapivě přesnou etikou designu, což je vzorec, kterému Fujiwara implicitně rozumí. Kromě několika bodů výběru je velmi obtížné označit hry Ghosts' n Goblins za skutečně nespravedlivé. Zlo je asi lepší termín.

Jak „nový“ je tedy Ghosts' n Goblins: Resurrection? Na první pohled to vypadá jako grafické přepracování minulých her Ghosts 'n Goblins, stejně jako směs úrovní a nepřátel vytažených z téměř každého záznamu na časové ose série. A i když je to všechno pravda, ukazuje se, že Resurrection je ve skutečnosti mnohem novější než to staré. Čekají na vás známá místa, ale nyní máte na výběr z etap v každé nové etapě, díky čemuž je dobrodružství méně lineární. Hřbitov z úplně první hry a gilotinou nabité popraviště z jejího pokračování, Ghouls' n Ghosts, začne. A vše jde prvních třicet sekund hladce. To je ten samý starý Artuš, oblečený v rytířském brnění, hází oštěpy a skáče přes náhrobky; ale když se nepřátelé začnou hromadit a fáze se změní v nové designové území, rychle si uvědomíte, že je to opravdu, velmi, velmi obtížné. Více než kterýkoli z jeho předchůdců má Resurrection za cíl proměnit vás od začátku v jemný prach.

Na výběr jsou čtyři možnosti obtížnosti. Výchozí legenda je považována za nejautentičtější zkušenost Ghosts n Goblins (toto nastavení se používá pro snímky obrazovky na této stránce). A i když to může být případ, pokud jde o Arthurovo zdraví a kontrolní body na pódiu, tento působivě zvyšuje sázky, pokud jde o házení polštářů a nadávky. Další úrovně obtížnosti umožňují zjemnit hru přímo v režimech Rytíř, dále Squire a Page. Ten druhý, zaměřený na nováčky a/nebo velmi mladé, je pro fanoušky televizních pořadů nepřijatelný, ale rozhodně vyvažuje situaci pro širší publikum.

Kromě starých oblíbených obsahuje Resurrection řadu nových zbraní, včetně létajících disků a magických kladívek, které vyžadují jednání na blízko, a kuriózní projektil valícího se balvanu. Asi nejzajímavější je nový magický systém a doprovodný Arthurův kouzelný pás, který hráči nabízí řadu útočných a obranných sil. To vše podrobně vysvětlíme v příštím shrnutí, ale to platí pro stromy a včely. Udělejte si z toho, co chcete. Jednou z novinek v sérii je přidání chytrého kooperativního režimu pro dva hráče. I když to nemusí být to, co očekáváte, vdechne nový život formátu dobrodružství na platformě tím, že předefinuje způsob, jakým se hra hraje a jak je analyzována.

Ghosts' n Goblins tradičně vyžaduje, abyste dokončili dvě smyčky, abyste viděli skutečný konec hry. To zahrnuje jeho dokončení jednou, sledování princezny, jak se znovu chopí, a následné opakování pohybů až do předposlední fáze, kde budete mít za úkol získat speciální zbraň, abyste porazili skutečného finálního bosse. Druhý cyklus Resurrection se od toho odchyluje a vrhá Arthura do „stínových“ verzí každé fáze, obsahující remixované prvky, nepřátele a pasti. Spíše než jen rekultivovat starou půdu je nyní hráč povinen vyvinout zcela novou strategii.

Přestože je umělecký styl Resurrection obecně temný a zlověstný, vyvolal od prvních obrazovek neuvěřitelnou kontroverzi. Mnoho lidí si myslí, že to vypadá nepatřičně nebo nějak nepatřičně, a je to pochopitelné. Loutka, přízračná loutková animace skřítků a jejich vytáhlé vznášející se končetiny skutečně přinášejí vzpomínky na případ Newgrounds z konce 90. let. V mnoha ohledech se to opakuje i v Streets of Rage 4 a stejně jako u této hry s potěšením oznamujeme, že jakmile to všechno začne, jde o styl, který se nejen dobře hodí k akci, ale také ve vás velmi rychle roste. Navrženo jako středověká obrázková kniha – i když v tradičně kreslené podobě – dobře ladí s robustní mechanikou hry. Pěkné je, že se kamera často otáčí, aby vám poskytla lepší výhled na vaše okolí a pronikající ghúly, zatímco Arthurovy nepřátelské návrhy a velcí boxeři si udržují smysl pro humor.

Ghosts' n Goblins: Resurrection má hodně co vyprávět a naše nadcházející shrnutí vám poskytne úplné podrobnosti o tom, co přesně funguje a co nemusí. Ale pokud jste zarytým fanouškem s patnácti lety zkušeností a toužíte po návratu do nejohavnější pekelné vesnice Capcomu, nebojte se dobrodruha, vypadá to, že vám bude dobře poslouží.

Na podnose. Jako soubor kostí.